Het Wensen Portaal helpt klanten om het maximale uit NCCW-producten en -diensten te halen. Het doel is om de klanttevredenheid en adoptie van de oplossingen te verhogen. Met het Wensen Portaal krijgen corporaties de kans om gezamenlijk te bepalen welke moderne of innovatieve wijzigingen potentieel zijn om door te voeren.

Tijdens de klantconferentie werd duidelijk dat er binnen de corporatiesector een sterke focus ligt op het moderniseren van bestaande softwarelandschappen. De wensen van de corporaties staan centraal in de ontwikkeling van de producten. Door in gesprek te blijven met haar klanten, blijft NCCW op de hoogte van de behoeften die bij de klanten leven.

Voor wie is het Wensen Portaal?
Het Wensenportaal is er voor iedereen binnen de corporatiesector: van Raad van Bestuur tot directeuren, adviseurs, managers (vastgoed of bedrijfsvoering) en alle andere woningcorporatiemedewerkers. Iedereen die met NCCW-producten werkt, kan een account aanmaken, inloggen, wensen indienen en stemmen.

Hoe werkt het Wensen Portaal?
Bij elke nieuwe wens wordt een afspraak gepland met de Product Owner en de klant om de wens goed door te spreken. De Product Owner bespreekt de wens met de Product Manager en voert een eerste analyse uit van de benodigde capaciteit. Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee soorten wensen:

  • Kleine wensen: deze kunnen relatief gemakkelijk worden vervuld.
  • Grote wensen: deze vergen meer tijd om te realiseren.

Proces voor kleine en grote wensen

  • Kleine wensen worden bevorderd naar het portaal waar op gestemd kan worden. Prioriteit wordt gegeven aan wensen met veel stemmen van verschillende corporaties. Een kleine wens wordt tijdens een sprint verder uitgewerkt en getest. In de volgende releasenotes en via de wekelijkse e-mail van het Wensen Portaal wordt gecommuniceerd welke wensen gereed zijn.
  • Grote wensen worden verder besproken met de indiener. Als een wens groot is, wordt het een initiatief. Er wordt draagvlak gecreëerd en samen met de woningcorporatie het ‘Minimal Viable Product’ bepaald. Er wordt geprobeerd een Special Interest Group (SIG) samen te stellen, waarbij bereidheid om tijd en geld te investeren een voorwaarde is.

Elke 8 weken worden de wensen met de meeste stemmen bekeken en bevorderd tot project of initiatief. In overleg met de indiener wordt bepaald wat er met de overige wensen gebeurt.

Modernisatie en Innovatie
Bij modernisatie ligt de focus op het optimaliseren en toekomstbestendig maken van bestaande software, zodat deze voldoet aan de huidige technologische standaarden. Daarnaast kunnen er wensen worden ingediend die te maken hebben met innovatie, waarbij met nieuwe technologieën wordt geëxperimenteerd om unieke klantwaarde te creëren. Innovatie vindt plaats binnen Outabox; het innovatiecentrum voor de woningcorporatiesector. Hier wordt samengewerkt met corporaties, partners, start-ups, belangenorganisaties, hogescholen en universiteiten.

Doe mee!
Heb je ideeën? Iedereen wordt uitgenodigd om samen in het Wensen Portaal een wens te creëren. Gezamenlijk met elkaar kan de corporatiesector modern en innovatief zijn! Nog geen toegang tot het Wensen Portaal? Klik hier of stuur een bericht naar info@nccw.nl. Na inloggen kunnen wensen worden aangemaakt, op wensen worden gestemd en commentaar worden geleverd. Vragen over het gebruik van het portaal? Neem contact op met Anne Cimetière, Customer Success Manager.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer nieuws: